Remote assistance and EasyCheck

‘Smart connectivity’ is a crucial factor in the operational continuity and efficiency of a dental practice. This is why Anthos dental units have a connection device that provides access to a set of digital remote assistance services: EasyCheck.

copertina prodotti anthos (45)

Real-time remote assistance with EasyCheck

Time-saving technology

With EasyCheck, the dental unit is always connected to the Internet, allowing it to interact securely with the technical support service. 


This enables activation of fast, effective remote diagnosis and support, reducing downtime and ensuring constant monitoring of the equipment’s operating status.

All the benefits of EasyCheck

In addition to continuous monitoring of dental unit functions and preventive diagnosis - with remote resolution of any problems - EasyCheck provides fast, automated software updates, optimises workflows, speeds up on-site interventions and reduces the need for them.

copertina prodotti anthos (44)
copertina prodotti anthos (44)

grayscale-mountain

Teleassistenza in tempo reale con EasyCheck

La continuità operativa e l’efficienza dello studio dentistico sono strettamente legate alla connettività intelligente. Per questo, i riuniti Anthos sono dotati di un dispositivo di connessione che apre le porte a un insieme di servizi digitali dedicati alla teleassistenza: questo è EasyCheck.

grayscale-mountain

La tecnologia a supporto del tempo operativo

Con EasyCheck, il riunito è costantemente collegato alla rete Internet, così da interagire in modo sicuro con il servizio di assistenza tecnica. 

Ciò consente di attivare un servizio di diagnosi e supporto remoto, rapido ed efficace, che riduce i tempi di inattività e garantisce un controllo costante sullo stato operativo dell’apparecchiatura.

grayscale-mountain

Tutti i benefici di EasyCheck

Oltre al monitoraggio continuo delle funzioni del riunito e alla diagnosi preventiva con la risoluzione a distanza di eventuali problemi, EasyCheck consente aggiornamenti software rapidi e automatizzati, l’ottimizzazione del workflow e la riduzione di tempi e numero di interventi in loco.